مزایا و معایب خرید ملک با وکالتنامه وکیل مالک

گاهی ممکن است شما به دلایل مختلفی به فردی وکالت بدهید تا کارهای شما را از قبیل: خرید و فروش ملک و… انجام بدهد. برای نمونه خرید ملک با وکالتنامه وکیل مالک. شاید برای شما هم پیش آمده باشد، تا قصد خریدی ملکی را داشته باشید و به جای صاحب اصلی ملک، با وکیل آن ملک رو به رو شوید که با داشتن وکالتنامه اجازه ی فروش آن ملک به شما را دارد. این یک اتفاق ...

گاهی ممکن است شما به دلایل مختلفی به فردی وکالت بدهید تا کارهای شما را از قبیل: خرید و فروش ملک و… انجام بدهد. برای نمونه خرید ملک با وکالتنامه وکیل مالک. شاید برای شما هم پیش آمده باشد، تا قصد خریدی ملکی را داشته باشید و به جای صاحب اصلی ملک، با وکیل آن ملک رو به رو شوید که با داشتن وکالتنامه اجازه ی فروش آن ملک به شما را دارد. این یک اتفاق طبیعی است و اصلا پیچیدگی خاصی ندارد، فقط نیاز است که در هنگام این چنین معاملاتی به نکاتی دقت کنید تا با مشکل رو به رو نشوید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید، که این کار دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

مزایای خرید ملک با وکالتنامه وکیل مالک

همانطور که در بالا اشاره کردیم، مزایا و معایب خرید ملک با وکالتنامه وکیل مالک بسیار است، در ادامه مطلب خلاصه ای از مهم ترین این موارد را میخوانیم.

  • از مزایای خرید ملک با وکالتنامه خرید ملک، می توان به راحت و کم هزینه بودن این موضوع اشاره کرد. به این صورت، زمانی که شما به وکیل خود وکالتنامه می دهید تا برای مثال ملک شما را به فروش برساند یا ملکی را با توجه به خواسته ی شما خریداری کند، از هر دردسر و هزینه ی اضافی که ممکن است، در این رابطه برای شما پیش بیاید جلوگیری می کنید.
  • از دیگر مزایای خرید و فروش با وکالتنامه این است، که ممکن است بعضی از افراد سند رسمی ملکی را که خریداری کرده اند، گم کنند. در این صورت می توانند، با دادن وکالت به وکیل ملک خود را به فروش برسانند.
  • بعضی فروشنده ها به دلایلی مثل: نداشتن وقت خیلی راحت کارهای خود را با تنظیم یک وکالتنامه به وکیل مورد نظر خود می سپارند و خود را درگیر این موارد نمی کنند.

معایب خرید ملک با وکالتنامه وکیل مالک

همانگونه که خرید ملک با وکالتنامه وکیل مالک مزایایی دارد، از معایبی هم برخوردار است. در بخش زیر به توصیف برخی از معایب خرید ملک با وکالتنامه وکیل می پردازیم.

  • یکی از معایب خرید و فروش ملک با وکالتنامه ریسک بالای آن است و نیازمند ثبت سند مالکیت به نام شما است.
  • از دیگر معایب خرید و فروش باطل شدن وکالتنامه است. برای مثال اگر فردی در حین فروش ملک خود از طریق وکالتنامه به هر دلیلی فوت بشود، اعتبار وکالتنامه از بین می رود و دیگر امکان انتقال سند به نام خریدار نیست.
  • اگر در هنگام معامله، اتفاقاتی نظیر: از بین رفتن موضوع عقد قرارداد بیفتد، به عبارتی قرارداد هم از بین می رود و هر گونه وکالتی دیگر تاثیر گذار نیست.
  • دادن وکالتنامه به کسی به این معنا نیست، که خود مالک اصلی اجازه ی فروش ملک خود را ندارد، بلکه حتی شما با دادن وکالتنامه به وکیل می توانید خودتان اقدام به فروش ملک خود بکنید.
  • اگر اتفاقاتی مانند: فوت، مجنون و… برای هر کدام از طرفین بیافتد، فرقی نمی کند خریدار باشد یا فروشنده، وکالت نامه باطل می شود و دیگر معتبر نخواهد بود. مثلا پس از فوت فروشنده، ملک او به وراث بر می گردد و امکان صاحب شدن آنها از طریق وکالتنامه وجود ندارد، به جز اینکه خریدار و فروشنده از قبل مبایعه نامه ای را تنظیم کرده باشند.

سخن پایانی

مواردی که نام بردیم، تنها بخشی از مزایا و معایب خرید ملک با وکالتنامه وکیل مالک است. اگر شما روزی تصمیم گرفتید تا از طریق وکالتنامه، ملک یا هر چیزی دیگری را به فروش برسانید یا حتی خریداری کنید، توصیه ی ما به شما این است، ابتدا با وکلای ملکی ماهر مشورت کنید، که در این زمینه تجربه و آگاهی لازم را داشته باشند تا بتوانند شما را به درستی راهنمایی کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.


سوالات و نظرات کاربران

ارسال نظر