تخلیه عین مستأجره که با سند عادی به اجاره داده شده

تخلیه عین مستأجره که با سند عادی به اجاره داده شده

0
(0)

پرسش: آیا شرایط راجع به تنظیم قرارداد از جمله امضای دو نفر معتمد مقرر در ماده 2 قانون روابط موجر و مستأجر سال 1376 طریقیت دارند یا موضوعیت، چنانچه یکی از این شرایط مراعات نگردد موجر می تواند از امتیازات این قانون برخوردار شود؟

 

اتفاق نظر

اگر موجر می خواهد از امتیازات استثنایی قانون روابط موجر و مستأجر سال 76 بهره گیرد، الزاما باید تشریفات و شرایط آمره این قانون را مراعات کند. از این رو شرایط مقرر در ماده 2 قانون مزبور موضوعیت دارند نه طریقیت. در صورت عدم رعایت این شرایط قواعد عمومی قانون مدنی و آیین دادرسی مدنی حاکمیت دارند.

 

نظر کمیسیون نشست قضائی(1)

مطابق ماده 3 قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال 1376 ناظر به ماده 2 آن قانون، پس از انقضا مدت اجاره بنا به تقاضای موجر یا قائم مقام قانونی وی، تخلیه عین مستأجره که با سند عادی به اجاره داده شده و به امضای دو نفر افراد مورد اعتماد طرفین به عنوان شهود رسیده باشد، یک هفته پس از انقضا مدت تخلیه به دستور مقام قضائی توسط ضابطین قوه قضائیه، تخلیه صورت خواهد گرفت. با این ترتیب تشریفات مقرر در ماده 2 قانون موصوف الزامی است. در صورت عدم رعایت تشریفات مقرر قانونی، موجر باید با تقدیم دادخواست به دادگاه تقاضای صدور حکم تخلیه کند و حکم تخلیه با صدور اجراییه به موقع اجرا گذاشته خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.