تخلیه عین مستأجره
0
(0)

پرسش: ملکی با مساحت دویست متر مربع اجاره داده شده است. اکنون مالک با اخذ پروانه ساختمانی برای مساحت سی متر مربع به علت تجدید بنا، تقاضای تخلیه کرده است آیا مورد از موارد تخلیه محسوب می شود؟

اتفاق نظر

حاضرین وفق نظریه اداره حقوقی اظهار داشتند، اگر مورد اجاره محل کار بوده و حدود سی متر مربع باشد، چنانچه پروانه برای همین مقدار باشد تخلیه بلامانع است ولی اگر مورد اجاره دویست متر مربع باشد، اخذ پروانه سی متر، با بند (1) ماده 15 قانون روابط موجر و مستأجر سال 56 منطبق نیست.

 

نظر کمیسیون نشست قضایی(5)

در صورتی که ملکی به منظور محل کسب و پیشه و تجارت با مساحت دویست متر مربع در حاکمیت قانون روابط موجر و مستأجر سال 1356، به اجاره واگذار شده باشد، درخواست تخلیه این محل به منظور احداث ساختمان جدید، باید مشروط به ارائه پروانه ای باشد که متضمن منظور احداث ساختمان جدید، متناسب با مساحت مورد اجاره پس از رعایت موارد اصلاحی(در صورت وجود اصلاحی) باشد و چون در فرض سؤال پروانه مأخوذه دلالتی بر قصد موجر در احداث ساختمان در مورد اجاره متناسب با مساحت آن ندارد، موضوع انطباقی با بند (1) ماده 15 قانون یاد شده نداشته و اتفاق آرا که متضمن این معناست، تأیید می شود.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.