وکالت در ملک مشاعی چه معایبی دارد؟

اعطای وکالت به وکیل به منظور رسیدگی به انجام امور اداری و کارهای قانونی است که برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه بسیار موثر است. وکالت نامه چیست؟ وکالت نامه به نوعی واگذاری کارهای اداری، قانونی، اداری و خرید و فروش به شخصی که این مراحل با قانونی آن آشنا باشد. این عمل با عنوان عقد قراردادی میان دو نفر، یا وکالت دادن به شخصی تلقی می گردد که در هر مو ...

اعطای وکالت به وکیل به منظور رسیدگی به انجام امور اداری و کارهای قانونی است که برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه بسیار موثر است.

وکالت نامه چیست؟

وکالت نامه به نوعی واگذاری کارهای اداری، قانونی، اداری و خرید و فروش به شخصی که این مراحل با قانونی آن آشنا باشد. این عمل با عنوان عقد قراردادی میان دو نفر، یا وکالت دادن به شخصی تلقی می گردد که در هر موردی امکان پذیر است.

ملک مشاعی چیست؟

به طور کلی ملک مشاع، ملک یا مالی است که چندین شریک بر آن مالکیت داشته باشند. به گونه ای که با عقد قرارداد تعهد می دهند که به مقدار مشخص شده از ملک یا مال سهیم باشند.

وکالت در ملک مشاعی چه معایبی دارد

برخی از شرکا، حاضر به دادن وکالت نامه نمی شوند. علاوه بر آن و از معایب دیگر وکالت در ملک مشاعی، سخت و پیچیده بودن پروسه کاری وکیل به دلیل نوع تقسیمات و اختلاف نظر میان شرکا است.

تقسیم مال مشاع

تقسیم مال مشاع به تقسیم به افراز، تقسیم به تعدیل و تقسیم به رد معین میگردد که هر کدام معایب و مزایایی دارند.

 

فروش مال مشاع

فروش ملک مشاع نیز مانند دیگر موارد فروش و خرید است. هنگامی که شرکا قصد فروش یک ملک را دارند می توانند آن را به نام شخص خریدار انتقال دهند و سند مالکیت تمام عرض برای شخص خریدار صادر میشود.

با صدور سند جدید، سند قبلی باطل خواهد شد.

 

آیا فروش ملک بدون اجازه شریک امکان پذیر است؟

برخی افراد تصور می کنند اگر ملک یا شی را به طور شریکی داشته باشند، می توانند بدون اجازه شریک خود آن را بفروشند. اما خیر! پروسه خرید و فروش املاک مشاع به راحتی نبوده و بدون اجازه صاحب ملک به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

افراز به معنی مشخص کردن مقدار سهم هر شخص در خرید یک ملک است که می تواند با این کار قسمت و سهم خود را خرید و فروش کند.

وکالت فروش ملک مشاع

توصیه می شود به دلیل پیچیده بودن روند کار، خرید و فروش املاک مشاع توسط وکیل و به صورت قانونی انجام شود. وکالت در ملک مشاع به گونه ای است که تمامی شرکا با هر مقدار سهمی که از شراکت دارند می بایست، به وکیل وکالت داده تا وی بتوند امور اداری را انجام دهد.

مزایای وکالت دعاوی در ملک مشاع

  • داشتن وکالت در ملک مشاعی برای خرید و فروش ملک بسیار پیچیده تر است و داشتن وکیل آن را آسان می کند.
  • جلوگیری از هزینه های اضافی به دلیل تشخیص دعوی مالی و غیر مالی
  • تنظیم انواع دادخواست های دعاوی غیر منقول
  • کوتاه شدن پروسه رسیدگی به پرونده و جلوگیری از سردرگمی فرد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.


سوالات و نظرات کاربران

ارسال نظر